LOOKING 4

Monday, June 20, 2011

Sunday Morning

hari ni sektor c ada gotong royong...wajib involve kalau x tak dapat kolej le jwbnyer...dlm pukul 7 stgh pg aku turun masa tu memng dah ramai org al-maklumlah aku ni kan lambat orgnyer...then kitaorg buat senam aerobik..pergh punye lama aku tak bersenam berat pun dah makin naik...tapi memang best sebab fun to enjoy.
dlm 8 lebih habis jer senam kena gotong royong ...tapi aku terkecuali sebabnya aku masuk explorace bukan terpksa tapi memang itu yang aku nak pun setelah punya lma aku impikn tercpai jua akhirnya..tak macam sem lepas aku terkecuali sebab kakiku terseliuh...kira 2 sem berturt2 aku tak gotong ryong...hihi bestnya...takpe kita tengok sem depan apa agaknya helah aku?(~_^)

jam dah pukul 9 pg..dan explorace just begun....group aku ada 13 org termasuk aku dan kecik.stiap group dbri sebiji telur simbolik utk amanah yg dpegang...awal2 lg dah kna penalty sebab kitaorg gagal jwb  10 soalan dlm masa 5 minit...soaln bnyk brkaitan dgn kitar semula n pssal kolej..bnyk yg salah nmpk sgt kurang knowledge...huhu.lepas kitaorg pergi destinasi yg seterusnya iaitu my@our kolej si manja kini(SMK)..kt sini ada game sikit main tali skippng...guna getah yg brsmbung agak pnjg jugak sebabnya yg melompat nya ada 8 org totally...aku tukg pegang tali pengsan le kalau aku yg lompt,kena dapatkn 8 pusingn dlm masa 2 minit kalau x kena penalty...kitaorg berjaya habiskn kurg dari 2 minit itupn kerna kerjasama 1 group klox mcm mna nk berjaya?

then dapat 1 kertas "jambu,apa2 pun boleh" misterix?ada yg kta cari buah selain jmbu..n then aku ckp jambu pun bleh jd pink..terus trpkir kolj zamrud...laju ke sna..memang btul!kt sini game lain pulak "sifir 3",apa2 jwpn yg ada no 3 kna ckp botol klox kna penalty...gagal lakukn kena penalty 3 minit.kunci strusnya adalh PTDI(library)...kt sna hnya perlukn 3 wakil utk main dart n aku sahut cbrn tu...2 org kwn aku fail n tiba turn aku..pergh!!sipi lg klox mmg dah kna....aish....penalty lg 3minit.huh!!habis jer kna nyaynyi lagu negaraku...

sekarng..Time ni baru pgembaraan sebenr bermula...."love mothr NATURE" itulh yg mistri..kitan org bergegas pergi dining tp bukn kt situ...aku bgtau mungkin kolej SAB(smpna alam buana) sebab keywrd nyer ada alam=nature...tp diaorg ckp xmungkn sebab dh perg sna td..dri dining ke admin then SL lpas tu ktaorg tnya group lain n memg SAB ...hah!kn betul....punya lma kitaorg stuck....rupa2nya diaorg kasi checkpoint salah...penat kitaorg ke sana ke sini mcm gila...akhirnya kitaorg berjya finishkn...tapi nasib tak myebelahi kami...sebab kitaorg group yg terakhir smpai...kalau checkpoint betul td mungkn we r the first group 2 b champion!!!

apa2 pun aku happy hari ni sebab dpt kwn baru...n dapat keliling sume kolj sektr c yg blum pernh aku jejak...rupa2nyer indh btul uitm ni...itulah story nyer utk sem ni...

TO BELOVED READER : "sesuatu perkara yg kita mahu capai jika tanpa pemikiran yg teliti dan kesepakatan yg jitu tidak mungkin akan tercapai...sebab kemenangan dan impian milik semua orang"

No comments:

Post a Comment

To beloved readers: just comment jer apa2 yg trlintas kt hati n fikirn tu takyah nk sorok2...ur welcome :)