LOOKING 4

Sunday, July 31, 2011

iHYA ramadhan

Bulan yang penuh dgan kebaikan tersembunyi berjuta rahmat di dalamnya...terkenang time aku part 1 mula2 masuk uitm..mula2 rasai macam mana puasa tnpa keluarga disisi...mula2 rasa macam mana puasa sorang2 jer..kekadang tu makan maggi jer sampai 2 bungkus....bila mak call tanya makan apa..aku jawab sebaliknya..kekadang tu sampai nangis sorang2 ..hanya TUHAN tau apa yg tersmbunyi di naluri insani ni tapi itu sume mengajar aku erti sebuah ketabahn,kesabaran dan kemanisan bulan yang unik nie..

Alhamdulillah aku masih boleh bertemu lg dgn Bulan nie..syukur kerna aku dbri kesempatan ini...lega rasanye bila dapat bertarawh fisrt night ramadhn di msjid as-syakirn bersma "kabut"...mungkin puasa kli nie full kot...harap gitu la...tp aku msih berhutng 4 hari lg.xpe bleh ganti blik...huhu

Aku harap di bulan ramadhn nie aku berjya mngawal nafsu..tutur kata n akn berusaha sungguh2 utk cpai target..insyaALLAH..aku tau yg tiap kesushn tu dsertai kesenangn...tuhan tu maha adil n aku percaya pada DIA...sbb hnya dia saja yg dpt guide n tolong aku...sume doa DIA mkbulkn cume lmbt atau cpt jer..itulh makna sabar dlm khidupan..kalau kita xsbar kita loser!! n kalau kita sabar...YES!u r da winner...

Sabar ye hasliza...jgn putus asa tuhan sntiasa ada bersma kita sepnjg hayt kita...slagi kita masih ingat padaNYA..smoga ramadhan kali ni mguntum sebuah senyuman n kemanisan dlm menunaikn ibadah pada DIA...AMIN

to all readers : Slamat menyambut bulan ramadhn....

No comments:

Post a Comment

To beloved readers: just comment jer apa2 yg trlintas kt hati n fikirn tu takyah nk sorok2...ur welcome :)